۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۴۶

"ضدنور" در دولت قبل 8 بار بازنویسی شد/ مذاکره با بازیگران سرشناس

"ضدنور" در دولت قبل 8 بار بازنویسی شد/ مذاکره با بازیگران سرشناس

کارگردان فیلم سینمایی"ضد نور" از بارها بازنویسی این فیلمنامه در دولت قبلی و صادر نشدن مجوز ساخت آن خبر داد و گفت که در دولت جدید فیلمنامه وی پس از رفع برخی نواقص مجوز ساخت گرفت.

کاوه سجادی‌حسینی کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب که پیش‌تولید فیلم سینمایی "ضد نور" اواسط آذر ماه آغاز می شود، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، فیلم سینمایی "ضدنور" اواسط دی ماه جلوی دوربین می رود و بر همین اساس این فیلم سینمایی به این دوره از جشنواره فیلم فجر نمی‌رسد و آن را برای جشنواره سی و سوم فیلم فجر آماده خواهیم کرد.

وی با اشاره به این مطلب که "ضد نور" یک فیلم سینمایی اجتماعی با درامی عاشقانه است، بیان کرد: داستان فیلم در شهر انزلی و تالاب انزلی اتفاق می‌افتد. راوی این فیلم سینمایی نئو نوآر یک ضد قهرمان است که نمی‌توان شخصیت آن را کاملا سیاه دانست بلکه یک شخصیت خاکستری دارد و بیشتر درباره مسئله طمع در جامعه امروزی است.

سجادی‌حسینی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوب در این فیلم سینمایی حضور همایون اسعدیان به عنوان مشاور کارگردان و تهیه‌کننده است. او در این فیلم سینمایی بیشتر از یک تهیه کننده و یا یک مشاور حضور دارد.

کارگردان فیلم "بوفالو" گفت: "ضدنور" در دولت قبلی برای دریافت پروانه ساخت به شورای نظارت و ارزشیابی ارجاع داده شده بود، اما بارها این فیلم رد شد و ما در نهایت مجبور شدیم فیلمنامه را 8 بار بازبینی کنیم. اما مسئله جالب این است که در شورای صدور پروانه ساخت فعلی وقتی که فیلم را برای دریافت پروانه ساخت ارائه دادیم، با نظرات کاملا حرفه‌ای و کاملا سینمایی برای بهتر شدن فیلمنامه مواجه شدیم که این مسئله سبب شد تا آن را بازنویسی دوباره کنیم. این نظارت برخلاف شورای قبلی کاملا به دور از سیاست بوده و نگاهی متحجرانه به داستان وجود نداشت که این اتفاق خود تفاوت بین 2 شورا را نشان می‌دهد.

سجادی در پایان درباره حضور بازیگران مورد نظر در این فیلم سینمایی گفت: با تعدادی از بازیگران مورد نظر صحبت شده اما هنوز قرارداد نهایی بسته نشده است، اما با توجه به اینکه فیلمنامه این فیلم سینمایی بسیار سخت است از بازیگران خوب سینمای ایران استفاده خواهد شد.

کد خبر 2185611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha